Laatste stage week

25 november 2013 - San Jerónimo, Peru

Tijdens onze laatste stage week hebben we onze eindevaluatie van stage gekregen en hieruit bleek dat we geslaagd ware, zelf hebben we ze nog niet gezien omdat ze nog vertaald moet worden. Maar we zijn tevreden. De laatste week, was ook de spannenste, zo hebben we zelf een reanimatie uitgevoerd en de patiënt is er door gekomen. We hebben veel katheters kunnen prikken en er waren veel wonden te verzorgen. Onze patiënten groep bestaat vooral oud dronken mannen die een onegval hebben gehad. Patiënten met brandwonden, convulsies, maag-darm problematiek. Verder komen er ook vaak kinderen binnen met snijwonden of breuken door een val van + 2m.
Jolien was gisteren jarig en dit hebben wij gevierd met een lekker hapje en een drankje.
We gaan hier ook vaak salsa dansen, wat steeds beter aan het lukken is en wat sommige van ons in Begië gaan verder zetten.
Valerie  en Tessa zijn ook goed ziek geweest. Zo hebben ze onder een darmparasiet geleden, deze is gelukkig verholpen dankzij een hoge dosis antibiotica, die gelukkig snel aansloeg.
Voor de rest gaat hier alles rustig zijn gangentje en zijn we laatste dagen stage aan het aftellen. Want 29 november vertrekken we naar Machu Pichu.
Voor de rest hebben we niets speciaal mee gemaakt.

Groeten ui het verre Peru van ons allen!

1. Alien:
    hoi hoi!

Amai, dat is daar precies spannend geweest!
    Nog eventjes stage en dan kunnen jullie genieten van heel Peru!
    Nog heeeeeel veel succes en vooral ook veel plezier!

Groetjes,
    Alien
  2. Maeyninckx rosa:
    26 november 2013
    dag Alllemaal hier is moeke van Tessa IK DENK DAT JULLIE EEN FANTASTISE TIJD HEBBEN BELEEFT DIE JULLIE NOOIT MEER ZULLEN VERGETEN EN OOK IETS VAN GELEERD HEBBEN HOE GOED HET IS IN ONS LANDJE GROETJES VAN MOEKE VAKE EN NONKEL JAN VAN TESSAXXXXXXXXXX
  3. Mama en papa van Ans:
    26 november 2013
    Een dikke proficiat met jullie evaluatie. Jolien nog een dikke proficiat met je verjaardag, hopelijk hebben jullie het goed gevierd. Zo te horen hebben jullie heel wat beleefd daar, een levenservaring om nooit te vergeten. Nu nog een weekje het land gaan verkennen. Geniet ervan allemaal, jullie hebben het verdient. Amuseer jullie nog.
    groetjes en een dikke kus en dikke knuffel voor Ans
  4. Mama tessa:
    30 november 2013
    hey, tof te horen dat jullie allemaal geslaagd zijn. jullie tellen af naar de laatste dagen stage...die ondertussen voorbij zijn. wij tellen af naar jullie aankomst en maken plannen om jullie een spetterende thuiskost te geven...ja tessa we missen u...dikke knuffel en groetjes aan iedereen daar :) x