Weekendje Puno

13 november 2013 - Puno, Peru

Onze stageweek werd afgesloten met een ontspannend weekend naar Puno, hier hebben we het titicacameer bezocht. We zijn hiervoor 7uur onderweg geweest. We zijn op zondag avond vertrokken zodat we een hele maandag konden genieten van water en zon. (Voornamelijk van het water, want opnieuw was dit op)
Als eerste zijn we naar één van de 60 floating islands gevaren. Dit is een eiland gemaakt door de bevolking uit riet. Op zo'n eilandje wonen ze met 10 families bij elkaar. Ze transporteren zich met zelfgemaakte, rieten bootjes. Bv. voor het toilet moeten ze een kilometer varen.
Dan zijn we verder gevaren naar Taquile, dit is een natuurlijk eiland. Als je daar aan wal komt kan je aan de overkant Bolivia zien. Op dit eiland zijn we helemaal naar de top moeten klimmen, dat duurde 30 minuten. Wat een heel vermoeiende wandeling was. Als beloning kregen we een verrukkelijke lunch. Als eerste groenten soep, daarna kon je kiezen uit een omelet of vis. Allemaal kozen we voor de trots van het titicacameer, de vis.
We kregen vandaag ook onze tussentijdse evaluatie van stage. Die voor iedereen dik oké was! Dit weekend kan dus niet meer stuk.
Op naar de volgende week stage !

Zonnige groetjes uit Peru van ons alle.
Tessa, Jolien, Valerie en Ans

1. Mama en papa van Ans:
    Hoi meiden,
    Een dikke proficiat met jullie evaluaties!
    Zo te horen was het een geslaagd weekend en hebben jullie kunnen genieten. Nu weer de werkweek. Mooie foto's!
    Groetjes en dikke kus en dikke knuffel aan Ans.
  2. Jacobs vicky:
    13 november 2013
    van ons ook een dikke welverdiende proficiat en geniet zolang jullie kunnen grtjes moe, jos , lu en vic xxx dikke knuf voor Tessa
  3. Mieke Nagel:
    Hallo allemaal!
    Fijn om al die leuke foto's van jullie te zien.
    Ik ben fier dat jullie het samen zo goed doen ginder en kijk al uit naar jullie voorstelling en verhalen na de thuiskomst.
    Geniet nog van alles wat jullie ginder tegenkomen.
    Vele groetjes
  4. Maeyninckx rosa:
    14 november 2013
    dag allemaal het zijn zeer mooie foto het zal wel een stage zijn dat jullie nooit meer zullen vergeten dag Tessa dikke knuffel van moeke vake nonkel jan xxxxxxx
  5. Vinken mieke:
    23 november 2013
    dag allemaal,
    Doordat ik een week ziek ben geweest niet zo snel met mijn reactie maar supermooie foto's.
    Tot snel en ik ben benieuwd naar jullie presentatie!
    Goede terugreis
    Mieke Vinken